Strona główna Faktoring w PolsceW faktoringu, podobnie jak w sporcie, liczy się konsekwencja i umiejętność wspierania partnerów w osiąganiu celów.

W faktoringu, podobnie jak w sporcie, liczy się konsekwencja i umiejętność wspierania partnerów w osiąganiu celów.

Rozmowa z Beatą Plutą, Dyrektorem Sprzedaży w Bibby Financial Services

Poprosimy o pierwsze podsumowania, refleksje na temat bieżącego roku tak dla branży, jak i dla Bibby Financial Services Polska.

2025 rok potwierdza słuszność obranego wcześniej kierunku łączącego regionalną współpracę z ciągłym doskonaleniem obsługi klienta i inwestycjami w technologię. W mijającym roku kontynuujemy strategię regionalną, którą zapoczątkowaliśmy w 2024 roku. Wtedy to podjęliśmy decyzję o zacieśnieniu współpracy lokalnych oddziałów BFS w Polsce, Czechach i Słowacji. Pozwoliło nam to umocnić pozycję w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ostatnie miesiące są naturalną konsekwencją tamtej decyzji.

Rok 2025 przede wszystkim pokazał nam, jak dynamicznie zmieniają się preferencje i wymagania naszych klientów. W odpowiedzi na te wyzwania wprowadzaliśmy ulepszenia do naszych produktów i optymalizowaliśmy procesy, aby jak najlepiej dopasować nasze usługi do realnych potrzeb przedsiębiorców. Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że dobrym rozwiązaniem było postawienie na doświadczenia klienta na każdym etapie współpracy. Warto przypomnieć, że dwa lata temu utworzyliśmy w naszym polskim oddziale stanowisko customer experience managera. Ponadto, obserwujemy pozytywne efekty wdrożenia rok temu nowoczesnego systemu faktoringowego od Comarch i przejścia na bardziej elastyczny model rozliczenia per faktura. Wprowadzone zmiany nie tylko usprawniły nasze procesy operacyjne, lecz pozwoliły lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów oraz szybko reagować na zmieniające się warunki rynkowe.

2025 rok pokazał też, jak bardzo potrzebne jest finansowanie faktoringowe. Przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją, że po faktoring warto sięgnąć nie tylko w momencie problemów finansowych. Jest to w końcu przemyślane narzędzie zarządzania kapitałem obrotowym. Rosnącą świadomość w tym zakresie widać szczególnie w faktoringu eksportowym, który notuje dwucyfrowe wzrosty. Pokazuje to, że firmy świadomie zabezpieczają się przed ryzykiem niewypłacalności zagranicznych odbiorców. Branża powinna dziś być bardziej elastyczna niż kiedykolwiek, czyli dostosowywać produkty do zmieniających się potrzeb klientów, inwestować w technologie usprawniające procesy i edukować rynek o możliwościach, jakie daje faktoring.

Jak oceniacie w firmie trzeci kwartał? Przypada wtenczas gorący okres urlopowy.

Mimo wakacyjnego okresu, trzeci kwartał okazał się dla nas bardzo intensywny. Szczególnie cieszy nas, że pozyskujemy klientów o większej skali działania niż dotychczas. To pokazuje, że rośnie zaufanie do Bibby Financial Services ze strony większych przedsiębiorstw. Jest to naturalna ewolucja naszego biznesu i efekt wieloletniego budowania pozycji w sektorze MŚP. Wśród ważnych wydarzeń tego kwartału było sfinalizowanie współpracy z MKP Pogoń Siedlce. Objęcie roli partnera głównego oznacza dla nas możliwość budowania relacji z przedsiębiorcami, którzy cenią emocje sportowe i rozumieją wartość stabilnego partnerstwa. W faktoringu, podobnie jak w sporcie, liczy się konsekwencja i umiejętność wspierania partnerów w osiąganiu celów. Patrzymy na kolejne miesiące z optymizmem, kontynuując działania, które pozwolą nam dalej umacniać pozycję lidera.

Jakie są najbliższe plany firmy?

W Bibby Financial Services Polska będziemy udoskonalać istniejące produkty i opracowywać nowe rozwiązania. Jesteśmy świadomi, że rynek się zmienia – coraz częściej u sterów firm stoją młodsi przedsiębiorcy, którzy mają inne oczekiwania i przyzwyczajenia niż pokolenie ich poprzedników. Oczekują zatem większej elastyczności, szybkości działania i dostępu do nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Właśnie dlatego dużą wagę przywiązujemy do bezpośredniego dialogu z naszymi klientami. Pytamy ich o potrzeby i wyzwania, z którymi się mierzą i szukamy pomysłów, jak możemy ulepszyć nasze usługi. Feedback od klientów jest dla nas najcenniejszym źródłem wiedzy, w jakim kierunku powinniśmy się rozwijać.

Artykuły Powiązane

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie. OK Więcej