Strona główna Faktoring w Polsce Faktoring dla małych firm jako źródło finansowania obrotowego

Faktoring dla małych firm jako źródło finansowania obrotowego

faktoring dla małych firm

Z powodu zatorów płatniczych firmy z sektora MŚP często stają w obliczu problemów z utrzymaniem
płynności finansowej. Rozwiązaniem tych kłopotów może być faktoring dla małych firm i średnich
podmiotów.

Polski rynek usług faktoringowych rozwija się bardzo dynamicznie. Jeszcze kilka lat temu sektor ten był
całkowicie zdominowany przez faktorów bankowych. Byli oni wiodącymi podmiotami w zakresie
wartości obrotów z tego tytułu. Obecnie mnogość firm i ofert sprawia, że przedsiębiorcy coraz częściej
korzystają także z usług faktorów niezależnych.

Nie ulega wątpliwości, że faktorzy bankowi posiadają większe zaplecze kapitałowe, dlatego ich klientami
są przede wszystkim duże firmy. Podmioty korzystające z tego rodzaju usług często muszą
charakteryzować się wysoką zdolnością kredytową oraz wysokimi obrotami.

Czym charakteryzuje się faktoring dla małych firm

Firmy z sektora MŚP nieustannie poszukują okazji do wzrostu, przez co stale potrzebują funduszy na
nowe inwestycje. Są też dużo bardziej wrażliwe na zawirowania rynkowe oraz problem zatorów
płatniczych, które mogą prowadzić do destabilizacji ich sytuacji finansowej. Produkty finansowe
przeznaczone dla sektora MŚP powinny zatem zapewniać szybki dostęp do gotówki, elastyczne warunki
oraz ograniczone formalności.

Usługa faktoringu pozwala przedsiębiorcom w błyskawiczny sposób odblokować gotówkę z
wystawionych faktur. Faktoring dla sektora MŚP działa jednak na nieco innych zasadach niż faktoring
przeznaczony dla dużych podmiotów. W tym drugim przypadku jest to usługa oparta na ścisłych
procedurach i opracowanych systemach. Faktoring dla małych firm wymaga natomiast umiejętności
postawienia trafnej diagnozy potrzeb tego typu podmiotów oraz właściwego doboru odpowiednich
rozwiązań do ich sytuacji finansowej.

Faktoring dla małych firm przede wszystkim musi być elastyczny. Faktor powinien umieć diagnozować
potrzeby swoich klientów, ponieważ w przypadku podmiotów z sektora MŚP często bardzo trudno jest
zaplanować konkretną, stałą kwotę potrzebnego finansowania.

Warto wspomnieć, że na polskim rynku dostępne są także oferty mikrofaktoringu, które przeznaczone są
dla mikroprzedsiębiorców. To rozwiązania skierowane do tych podmiotów, które wystawiają zaledwie
kilka faktur w miesiącu i są to faktury na stosunkowo niewielkie kwoty.

Artykuły Powiązane

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich użycie. OK Więcej